اخلاق حرفه ای در حسابداری چیست؟

report گزارش

سوال شده توسط صدف کاظمی در دسته بندی حسابداری

پروفایل
up
0
down

اخلاق حرفه ای در حسابداری چیست؟


1 پاسخ به این سوال داده شده


report گزارش

پاسخ داده شده توسط سهیل قربانی

profile
up
0
down


در حسابداری اخلاق به معنی اخلاق کاربردی و ارزش های اخلاقی و همینطور قضاوت است. این اخلاق در مقوله حسابداری و حسابرسی مورد استفاده قرار می گیرد. مفهوم اخلاق حسابداری در ابتدا توسط لوکا پاچیولی مطرح شد و سپس گروه های مختلف دولتی و سازمان هایی که فعالیت حرفه ای انجام می دادند و همینطور شرکت های مستقل پهنه ی آن را گسترش دادند.

«اخلاق حسابداری» را می توانید در دوره های حسابداری موسسات آموزش عالی و همچنین توسط شرکت های حسابداری و یا به طور مستقیم توسط حسابرسان آموزش ببینید.

از آن جایی که بسیاری از خدمات حسابداری نیاز به اخلاق حسابداری داشتند و همینطور مسئله افزایش میزان فروپاشی و ورشکستگی شرکت های بزرگ در سال های اخیر، بسیار بیشتر از گذشته به استاندارد های اخلافی در حرفه حسابداری توجه شده است و این مسئله پذیرفته شده به حساب می آید. عموما این ورشستگی ها و فروپاشی ها به علت بی توجهی و اهمیت کم به جایگاه حسابداری بوده است.

در حال حاضر برای جلوگیری از کلاهبرداری و دستکاری در حسابرسی ها و همین طور مبارزه با تخلفات، سازمان های حسابداری و دولت ها قوانین و راه هایی برای ترویج و بهبود اخلاق در حرفه حسابداری در نظر گرفته اند.




سوالات مرتبط

برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.