برای خانمی که از سمت همسر بیمه تامین اجتماعی است، بیمه اختیاری بهتر است یا بیمه زنان خانه دار؟

report گزارش

سوال شده توسط طلیعه نیک پی در دسته بندی سایر

پروفایل
up
0
down

سلام. وقتبخیر.

من 41 سالمه و میخوام که خودم رو بیمه کنم. خودم 4 سال سابقه بیمه دارم و از سمت همسرم هم بیمه هستم. میخواستم بدونم بیمه زنان خانه دار بهتر هست یا بیمه اختیاری؟



1 پاسخ به این سوال داده شده


report گزارش

پاسخ داده شده توسط مسعود آژند

profile
up
0
down

سلام دوست عزیز.


در خصوص سوال مطرح شده باید بگوییم که بیمه زنان خانه دار در واقع همان بیمه صاحبان مشاغل ازاد است که به صورت زیر می توانید آن را انتخاب کنید:


  بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی با ۱۴ درصد (۱۲ درصد سهم بیمه شده + ۲ درصد سهم دولت) :

در این نوع بیمه مستمری مربوط به بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی ارائه میشود. مبلغ آن


 بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی با ۱۶ درصد (۱۴ درصد سهم بیمه شده + ۲ درصد سهم دولت) :

در این نوع بیمه مستمری بازنشستگی به بیمه‌شده و پرداخت مستمری به بازماندگان در صورت فوت بیمه‌شده اصلی ارائه میشود.


بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی ۲۰ درصد ( ۱۸ درصد سهم بیمه شده + ۲ درصد سهم دولت) :

در این نوع بیمه مستمری بازنشستگی و فوت و همچنین خدمات مربوط به ازکارافتادگی کلی غیرناشی از کار به این گروه از بیمه‌شدگان ارائه میشود. این بیمه شامل ازکارافتادگی جزئی و نقص عضو نمیشود، چون این موارد فقط به لحاظ حوادث ناشی از کار مطرح میشوند که در بیمه‌های خویش‌فرما به دلیل عدم وجود کارفرما و اشتغال موضوع حوادث ناشی از کار منتفی است.


 بازنشستگی، فوت، ازکارافتادگی کلی و درمان، با ۲۰ درصد دستمزد توافق‌شده همراه هزینه درمان به صورت سرانه(۱۸ درصد سهم بیمه شده + ۲ درصد سهم دولت + سرانه درمانی) :

حق‌بیمه درمان در این نوع بیمه با توجه به افراد تحت تکفل به صورت سرانه ماهانه دریافت میشود. سرانه درمان هر سال توسط شورای عالی درمان تعیین میشود. در بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد پرداخت ۱۸ درصد حق‌بیمه و پرداخت سرانه درمان به ازای هر نفر افراد تحت تکفل برای هرماه موجب استفاده کامل از خدمات کامل سازمان به‌جز مواردی که در بیمه اجباری وجود دارد میشود. خدمات بیمه بیکاری ، کمک‌هزینه ازدواج، کمک هزینه کفن و دفن، غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، هزینه سفر و فوق العاده سفر و اقامت بیمار و همراه و پروتز و اروتز در این نوع بیمه ارائه نمیشود.


·        بیمه اختیاری:

این نوع بیمه با نرخ 27% ارائه می گردد. در بیمه اختیاری همه خدمات تامین اجتماعی به استثنای بیمه بیکاری و کمک هزینه ازدواج قابل ارائه می باشند.


با تجدید احترام




سوالات مرتبط

برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.