سوال شده توسط یاسر جهان کهن در دسته بندی حسابداری
با سلام و خسته نباشید. شرکت هایی که تازه تاسیس شده اند ثبت حسابداری برای این شرکت ها به چه صورت هست و چگونه محاسبه می شود؟
2 پاسخ به این سوال داده شده
پاسخ داده شده توسط احسان حجتی
با سلام و درود.
شرکت های تازه تاسیس حتما باید کارهای زیر را انجام دهند:
1. باید پرونده مالیاتی تشکیل دهند و در سامانه الکترونیک مالیات نیز ثبت نام نمایند. پرونده های مالیات عملکرد و ارزش افزوده را (در صورتی که مشمول می شوند)نیز باید تشکیل دهند.
2. باید دفاتر قانونی دریافت کنند و کلیه فعالیت ها در صورت انجام معامله و خرید و فروش به صورت فصلی در هر سه ماه ثبت گردد.
3. در پایان هر دوره مالی (سال مالی) باید اظهارنامه ارسال شود و دفاتر قانونی نیز باید ارائه شوند.
با احترام
پاسخ داده شده توسط منیر حسابی
سلام پیشنهاد میکنم از فیلم های رایگان آموزش حسابداری عصرنخبگان استفاده کنید. منم اول کارم خیلی ازشون کمک گرفتم
برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.