آیا کارفرما و کارگر میتوانند برای بیمه نشدن کارگر توافق کنند؟

report گزارش

سوال شده توسط رنجبران در دسته بندی تامین اجتماعی و قانون کار

پروفایل
up
0
down

سلام. خسته نباشید. میخواستم بدونم که مدیر و کارمند میتونن توافق کنند که کارمند بیمه اجباری نشه و خودش، خودش رو بیمه اختیاری کنه؟ مثلا باهم قرارداد بنویسن و دو طرف هم امضا کنن.



2 پاسخ به این سوال داده شده


report گزارش

پاسخ داده شده توسط رضا زارع

profile
up
0
down

سلام وقت شما هم بخیر. پیشنهاد میکنیم چنین کاری انجام ندید اصلا. چون در آینده برای شما هم از سمت تامین اجتماعی و هم از سمت خود کارمند مشکل ساز میشه. در صورتی که تامین اجتماعی به شرکت مراجعه کنه برای بررسی و مدرک و اسنادی پیدا کنه مبنی بر اینکه یک یا چند نفر کارمند حقوق بگیر دارید اما در لیست بیمه اسمشون رو رد نکردید و براشون حق بیمه پرداخت نشده هم حق بیمه های پرداخت نشده رو کامل ازتون دریافت میکنه و هم ممکنه جریمه بشید. از طرفی این کارمند یا کارمندان هر زمان که بخواهند میتونن به اداره کار از شما شکایت کنن و با اثبات این که برای شما کار میکردند اما براشون بیمه رد نکردید دچار دردسر میشید. موردی هم که گفتید کارفرما و کارگر بین خودشون قرارداد بنویسن مبنی بر توافق و رضایت برای بیمه نشدن، هیچ وجه قانونی و اعتباری نداره چون شما قراردادی برخلاف قانون کار نوشتید و بی اعتبار هست.


report گزارش

پاسخ داده شده توسط سید مسعود قائم مقامی

profile
up
0
down

خیر نمی توانید. چون بیمه اجباری از قوانین آمره است و مفهوم آن اینست که باید رعایت شود. یعنی همانطور که نمی توان قیمومیت پدر بر فرزند را ملغی نمود این قوانین هم با سازش و توافق حذف نمی شوند.



سوالات مرتبط

برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.