میزان مالیات در قانون جدید مسکن چگونه محاسبه می‌شود؟

report گزارش

سوال شده توسط حجتی در دسته بندی مالیات

پروفایل
up
0
down

قانون جدید مالیات مسکن به چه صورت است و میزان مالیات به چه صورت محاسبه می‌شود؟



1 پاسخ به این سوال داده شده


report گزارش

پاسخ داده شده توسط احمدرضا انصاری فر

profile
up
0
down

در طرح جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه که تا شهریور ماه قرار است به صحن علنی برود، سود حاصل از فروش مسکن طی مدت نگهداری شامل مالیات می‌شود. مالیات دیگر مسکن در سال جاری مربوط به خانه‌های لوکس با ارزش بیش از یک میلیارد تومان است که تا بهمن ماه باید اخذ شود. همچنین طبق بودجه سال جاری، خانه‌های خالی نیز مشمول مالیات هستند که در ماه جاری اجرای آن آغاز می‌شود. نحوه محاسبه مالیات بر عایدی سرمایه در بازار مسکن بر اساس مدت زمان نگهداری، در سال اول ۴۰ درصد، سال دوم ۳۷ درصد و سال سوم ۳۴ درصد است. 

همچنین، در سال‌های چهارم، پنجم و ششم نگهداری مسکن به ترتیب باید معادل ۳۱، ۲۸ و ۲۵ درصد از سود حاصل شده از فروش آن خانه مالیات پرداخته شود. 

علاوه براین، نحوه محاسبه مالیات بر عایدی سرمایه در بازار مسکن بر اساس مدت زمان نگهداری، در سال هفتم ۲۲ درصد، سال هشتم ۱۹ درصد و سال نهم ۱۶ درصد است. 

از سوی دیگر، در سال‌های دهم، یازدهم و دوازدهم نگهداری مسکن به ترتیب باید معادل ۱۳، ۱۰ و ۷ درصد از سود حاصل شده از فروش آن خانه مالیات پرداخته شود که از سال دوازدهم به بعد نگهداری مسکن نرخ مالیات بر عایدی سرمایه ۴ درصد خواهد بود. 




سوالات مرتبط

برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.