آیا واقعا توجیه اقتصادی داره که بخوایم پولمون رو صرف بیمه عمر کنیم؟

report گزارش

سوال شده توسط زینعلی در دسته بندی شرکت بیمه

پروفایل
up
0
down

سلام روز شما بخیر. می خواستم بپرسم که در حال حاضر بانک ها سود خوبی میدن و برای سپرده گذاری بسیار مناسب هستند. آیا واقعا توجیه اقتصادی داره که بخوایم پولمون رو صرف بیمه عمر کنیم؟ یعنی بیمه عمر با صرفه تر هست؟


2 پاسخ به این سوال داده شده


report گزارش

پاسخ داده شده توسط معصومه خطیبی

profile
up
0
down

درود بر شما. این دو مورد که عرض کردید دو مقوله متفاوت هستند. بیمه ضامن آرامش و راحتی شماست و به نوعی سرمایه گذاری هست ولی بانک سپرده گذاری هست و شما مالتان را به بانک می سپارید تا بانک بابت آن سودی به شما بدهد.

در بانک شما وقتی سپرده گذاری می کنید دیگر تا زمانی معین نمی توانید از پولتان استفاده کنید و یا در صورتی که مشکلی برای شما پیش بیاید باید از پول خودتان استفاده کرده بنابراین آن را از سپرده خارج می کنید و دیگر عملا سپرده ای در بانک نخواهید داشت که سود بدهد.

اما در بیمه در صورت پیش آمدن مشکل و حادثه و بیماری و... پول شما در جایش باقیست و شما می توانید از بیمه استفاده کنید. به طول کل در صورت پیش آمدن هر مشکلی نیازی نیست به پس اندازمان دست بزنیم و آن را به خطر بیاندازیم. وقتی از بیمه استفاده کنید دیگر نیازی نیست بابت گرفتن وام از بانک دردسر ضامن و چک و سفته و... را بکشید چون می توانید بدون نیاز به ضامن از بیمه وام بگیرید.

در ضمن اگر بخواهیم به طور بلند مدت سود بانک و بیمه را محاسبه کنیم بیمه سود بیشتری به شما می رساند تا بانک.

من پیشنهاد می کنم اگر قصد دارید آینده نگر باشید و پولتان را به خوبی پس انداز کنید از هر دو مورد یعنی هم سپرده گذاری در بانک هم سرمایه گذاری در بیمه استفاده کنید. 


report گزارش

پاسخ داده شده توسط امید علی زارعی

profile
up
0
down

هم بانک هم بیمه هر دو در جای خود مناسب هستند. من به نظرم شما باید شرایط خود را بسنجید و ببینید که کدام مورد برای شما بهتر است و آن را ترجیح می دهید.

اگر به دنبال سود بلند مدت زیاد نیستید، اگر مسئولیت اعضای خانواده بر عهده شما نیست، اگر شرایط استرس زایی ندارید می توانید از سپرده گذاری در بانک استفاده کنید. در غیر این صورت بیمه بهترین گزینه است.

البته می توانید از هر دوی این موارد به تناسب استفاده کنید که خیلی خوب است.




سوالات مرتبط

برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.