تفاوت بیمه روستایی با بیمه تامین اجتماعی چیست؟

report گزارش

سوال شده توسط سنگسری در دسته بندی تامین اجتماعی و قانون کار

پروفایل
up
1
down

سلام وقت شما بخیر

می خواستم ببینم تفاوت بیمه روستایی با بیمه تامین اجتماعی چیه؟


1 پاسخ به این سوال داده شده


report گزارش

پاسخ داده شده توسط حسین زاده

profile
up
1
down

با سلام

حق بیمه پرداختی در بیمه روستایی و کشاورزان، ۶۶ درصد آن کمک دولت بوده و به صورت بلا عوض است اما در بیمه تامین اجتماعی حق بیمه پرداختی به صورت آزاد و یا کمکی به نسبت کمتر است.

بیمه کشاورزان و روستاییان شامل ۸ سطح واریز است که به تناسب توان مالی هر فرد است. اشخاصی که سطوح بالاتر را انتخاب می کنند در هنگامی که بازنشست شوند از حقوق و مزایای بالاتری برخوردار خواهند شد. مبالغ مربوط به سال 1400 را میتوانید در سایت roosta.ir مشاهده کنید که هرسال بر اساس تورم تغییر خواهند کرد.

بیمه روستاییان و کشاروزان ۳ بخش اصلی دارد که شامل بیمه بازنشستگی، مستمری فوتی و از کار افتادگی است. در مبحث درمانی هم بیمه سلامت نیز در کنار این سه بخش قرار دارد وفعال است.

برای بازنشستگی این بیمه باید ۶۵ سال سن و حداقل ۱۵ سال سابقه بیمه یا ۷۰ سال سن و ۱۰ سال سابقه بیمه داشته باشید. اما در نظر داشته باشید که مبحث بازنشستگی افراد بیمه شده در سنین ش۵۰ سال به بابا در دولت در حال بررسی است.

  بیمه ازکار افتادگی روستایی شبیه به بیمه تامین اجتماعی است و حتی کمیسیون پزشکی هر دوی آن ها در یک مرکز است.

بیمه مستمری آن نیز باز شبیه یه بیمه تامین اجتماعی است و شامل افرادی می شود که تحت تکفل فرد بیمه شده هستند مانند همسر، دختر مجرد و بی کار، پسر زیر ۱۸ سال.)




سوالات مرتبط

برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.