تفاوت بیمه سلامت با بیمه تامین اجتماعی و بیمه خدمات درمانی

report گزارش

سوال شده توسط واحدی در دسته بندی تامین اجتماعی و قانون کار

پروفایل
up
0
down

سلام میخواستم ببینم بیمه سلامت چه فرقی با بیمه تامین اجتماعی و بیمه خدمات درمانی داره؟


1 پاسخ به این سوال داده شده


report گزارش

پاسخ داده شده توسط aghaei

profile
up
0
down

با سلام از حدودا چند سال است که بیمه خدمات درمانی به بیمه سلامت تبدیل شده است. یعنی دفترچه های بیمه خدمات درمانی در حال حاضر به دفترچه بیمه سلامت تبدیل شده اند.

هریک از مراکز درمانی مانند بیمارستان ها دولتی و دانشگاهی با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند. همه پزشکان، آزمایشگاه‌ها، داروخانه ها، رادیولوژی ها فیزیوتراپی ها، و پاراکلینیک های دولتی طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند. البته در نظر داشته باشید که احتمالا برخی پزشکان فوق تخصص ممکن است طرف قرارداد بیمه سلامت نباشند و در این صورت مطمئنا با بیمه های دیگر همچون بیمه تامین اجتماعی هم طرف قرارداد نیستند و بیمه شدگان تامین اجتماعی هم با مراجعه به این پزشکان فوق تخصص باید به صورت آزاد هزینه را پرداخت نمایند.

بیمه سلامت در تهران طرف قرارداد با حدود 800 داروخانه است و مطمئن باشید تمامی خدمات بیمه سلامت و همینطور تمامی تعرفه ها و پرداختی های آن، فرقی با بیمه ایرانیان و بیمه تامین اجتماعی ندارد و شبیه به آن هاست؛ البته این بیمه صرفا برای درمان صادر می شود و هیچ سوابق بیمه ای برای شخص بیمه شده دربر ندارد.


به این نکته هم توجه داشته باشید که طبق قوانین و دستورات جدید بیمه سلامت فقط مراکز دولتی و مراکز دانشگاهی اجازه پذیرش بیماران تحت پوشش بیمه سلامت را دارند.



سوالات مرتبط

برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.