شرایط معافیت مالیات بر درآمد نیرو پاره وقت

report گزارش

سوال شده توسط سمیرا علی ابادی در دسته بندی مالیات

پروفایل
up
0
down

سلام. وقتتون بخیر. مالیات حقوق کارمندان پاره وقت چگونه محاسبه می شود؟ معافیت مالیاتی را 5.600.000 تومان مقرر کرده اند. این در حالی است که حقوق دریافتی بنده 6.200.00 تومان است و شرکت کل حقوق من را مبنا مالیاتی قرار داده است. پرس و جو که کردم گفتند بخاطر ساعتی بودن است. مممنون میشم این مورد را توضیح دهید. 



1 پاسخ به این سوال داده شده


report گزارش

پاسخ داده شده توسط فراز علیزاده

profile
up
0
down

با سلام

دو حالت ممکن است اتفاق بیافتد: یکی بر اساس محاسبه حقوق ثابت و کارمند استخدامی و دیگری به صورت ماده 86 که 10% دریافتی شما بدون هیچ معافیتی میباشد. به نظر می رسد شرایطی که شرکت برای شما لحاظ میکند از نظر مالیاتی به نفع شما است.

ماده 86 - پرداخت کنندگان حقوق هنگام هر پرداخت یا تخصیص آن مکلف اند مالیات متعلق را طبق مقررات ماده(85)­ این قانون محاسبه و کسر و‌ تا پایان ماه بعد(1) ضمن تسلیم فهرستی متضمن نام و نشانی دریافت‌کنندگان حقوق و میزان آن به اداره امور مالیاتی محل پرداخت و در ماه‌های بعد فقط ‌تغییرات را صورت دهند.

تبصره- پرداخت‌هایی که کارفرمایان به اشخاص حقیقی غیر از کارکنان خود که مشمول پرداخت کسورات بازنشستگی یا بیمه نمی‌باشند، با عنوان حق‌المشاوره، حق حضور در جلسات، حق‌التدریس، حق‌التحقیق و حق پژوهش پرداخت می‌کنند، بدون رعایت معافیت موضوع ماده (84) این قانون مشمول مالیات مقطوع به نرخ ده درصد(10%) می‌باشد.کارفرمایان موظفند درموقع پرداخت یا تخصیص، مالیات متعلقه را کسر و ظرف مدت تعیین‌شده در ماده(86) این قانون با اعلام مشخصات دریافت‌کنندگان مطابق فرم نمونه اعلام‌شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور به اداره امور مالیاتی پرداخت کنند و درصورت تخلف، مسوول پرداخت مالیات و جریمه­های متعلق خواهند بود.


با احترام




سوالات مرتبط

برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.