منظور از کار اجباری چیست؟

report گزارش

سوال شده توسط پورحسینی در دسته بندی سایر

پروفایل
up
0
down

با سلام لطفا توضیح بدید که کار اجباری چی هست؟ آیا کارفرما میتونه انجام هر کاری که میخواد رو به عهده کارگر بذاره؟ قانونی هست؟


2 پاسخ به این سوال داده شده


report گزارش

پاسخ داده شده توسط رضا راستین

profile
up
0
down

سلام وقت بخیر. کار اجباری به هیچ عنوان قانونی نیست و مطابق اصل 43 و بند 6 اصل 2 و اصول 19و20و28  قانون اساسی، اجبار افراد به کار معین و بهره کشی از دیگری ممنوع و مردم ایران از هر قوم و قبیله ای که باشند از حقوق مساوی برخوردارند و رنگ و نژاد، زبان و مانند اینها سبب امتیاز نخواهد بود و همه افراد اعم از زن و مرد یکسان در حمایت قانون قرار دارند و هر کس حق دارد شغلی را که به آن مایل است و مخالف اسلام و مصالح عمومی و حقوق دیگران نیست برگزیند.

report گزارش

پاسخ داده شده توسط رضا راستین

profile
up
0
down

سلام و وقت بخیر. موارد زیر مواردی هستند که دیوان عدالت اداری آن ها را بررسی میکند

الف) رسیدگی به شکایات و تظلمات و اعتراضات اشخاص حقیقی یا حقوقی از تصمیمات و اقدامات واحدهای دولتی اعم از وزارتخانه ها و سازمان ها و موسسات و شرکت های دولتی و شهرداری ها و تشکیلات و نهادهای انقلابی و موسسات وابسته به آن ها .

ب) رسیدگی به شکایات و تظلمات و اعتراضات اشخاص حقیقی یا حقوقی از تصمیمات و اقدامات ماموران واحدهای مذکور در بند (الف) در امور راجع به وظایف آن ها .

ج) رسیدگی به اعتراضات و شکایات از آراء و تصمیمات قطعی دادگاه های اداری، هیات های بازرسی و کمیسیون هایی مانند کمیسیون های مالیاتی، شورای کارگاه ، هیات حل اختلاف کارگر و کارفرما، کمیسیون موضوع ماده 100 قانون شهرداری ها ، کمیسیون موضوع ماده 56 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و منابع طبیعی از حیث نقض قوانین و مقررات و مخالفت با   آن ها .

د) رسیدگی به شکایات قضات و مشمولین قانون استخدام کشوری و سایر مستخدمان واحدها و موسسات واحدهای مذکور در بند(الف) و مستخدمان موسساتی که شمول این قانون نسبت به  آن ها محتاج ذکر نام است اعم از لشکری و کشوری از حیث تضییع حقوق استخدامی .




سوالات مرتبط

برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.