هزینه دیه بخیه صورت چقدر است

report گزارش

سوال شده توسط سحاب عاشوری در دسته بندی سایر

پروفایل
up
0
down

می خواستم بپرسم هزینه دیه بخیه صورت چقد می شه. هیچ جای برگه پزشکی قانونی اینو ننوشته.


1 پاسخ به این سوال داده شده


report گزارش

پاسخ داده شده توسط سید حسام آشتیانی

profile
up
0
down


باسلام. دوست عزیز در نظر داشته باشید در صورتی که یک جراحت نیاز به بخیه پیدا کند دیه آن بر اساس مقدار عمقی که آن جراحت دارد محاسبه می شود و تعداد بخیه ها تاثیری در تعیین میزان دیه ندارد.

البته به دیه جراحت ایجاد شده در صورت که نیاز به بخیه پیدا کند دامیه می گویند. مبلغ این دیه می شود معادل 2 درصد که بر طبق دیه سال 1400 می شود 96.000.000 ریال.

اما در اصل دامیه به جراحتی گفته می شود که جسم آسیب رساننده به مقدار بسیار کمی وارد گوشت بدن شود و خونریزی کم و یا زیاد را به دنبال داشته باشد.

جراحت پس از دامیه، متلاحمه نام دارد و به جراحتی گفته می شود که در آن گوشت به طور عمیقی بریده شده باشد اما جسم آسیب رساننده به به پوست نازک روی استخوان نرسیده باشد. متلاحمه معادل 3 درصد از دیه کامل و بر اساس دیه سال 1400 می شو 144.000.000ریال.

جراحت پس از متلاحمه، سمحاق نام دارد و به جراحتی گفته می شود که در آن جسم آسیب رساننده به پوست نازک روی استخوان برسد ولی این پوست هم چنان شکاف برنداشته باشد. مبلغ آن برابر است با 4 درصد از دیه کامل که براساس دیه سال 1400 می شود 192.000.000 ریال.

جراحتی که به عنوان آخرین مرتبه در نظر گرفته می شود موضحه نام دارد و جراحتی است که در آن پوست نازک کنار استخوان هم کنار زده شده باشد و استخوان آشکار شده باشد. مبلغ دیه این جراحت برابر است با 5 درصد دیه کامل که بر طبق دیه سال 1400 می شود 240.000.000 ریال.




سوالات مرتبط

برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.