سوال شده توسط نریمان در دسته بندی تامین اجتماعی و قانون کار
سلام. کارفرمای بنده حق بیمه برایمان رد نمی کند. می خواستم ببینم چطور باید از کارفرما بخاطر رد نکردن بیمه شکایت کنم؟
1 پاسخ به این سوال داده شده
پاسخ داده شده توسط سمانه گودرزی
با سلام. در بسیاری از شهر ها کارگران و کارمندانی که از کارفرمای خود شکایت دارند می توانند شکایت خود را از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت با ارائه کارت ملی و احراز هویت، ارائه نمایند. پس از مراجعه به دفاتر پیشخوان به شما یک نام کاربری و رمز عبور از سمت سامانه جامع روابط کار (وزارت کار) داده می شود. شما با استفاده از این رمز عبور و نام کاربری می توانید با اتصال به اینترنت به سامانه وزارت کار مراجعه کرده و دادخواست و شکایت خود را ثبت کنید.
دادخواست شما به نزدیک ترین اداره کار به محل کار شما ارسال می شود و در نهایت پیگیری می شود.
در نظر داشته باشید که شما برای ورود به سامانه وزارت کار و ثبت دادخواست باید حتما کامپیوتر و یا گوشی هوشمندی که به اینترنت متصل بشود نیاز دارید.
به نکته نیز دقت داشته باشید که در هنگام ثبت دادخواست باید بسیار دقت کنید، چون در صورت ذکر موارد اشتباه و نادرست برای شما تبعاتی به همراه داشته باشد. بهتر است که خودتان به طور کامل تبعات قانونی ارسال دادخواست را مطالعه کرده و شخصا آن را ارسال کنید و از پر کردن فرم های آماده برای این کار خودداری کنید.
در نهایت بهتر است در صورت امکان برای نوشتن و ارائه دادخواست از یک مشاور قانونی کمک بگیرید.
برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.