آیا حق اولاد، مسکن و خوار و بار که به صورت ماهیانه و از پیش تعیین شده است؟

report گزارش
پروفایل
up
0
down

درود بر شما. پرسش من در رابطه با حق اولاد و حق مسکن است. میخواهم بدانم در رابطه با حق اولاد، مسکن و خوار و بار که به صورت ماهیانه و از پیش تعیین شده است، آیا میزان آن در ماه های 31 روزه با ماه 29 روزه متفاوت است و جدا محاسبه می شود؟

برای مثال در سال 98 حق اولاد ماهیانه 1.900.000 ریال بود. آیا برای ماه های 31 روزه باید 1.900.000 را بر 30 تقسیم کنیم؟ و نتیجه را در 31 ضرب کنیم؟ و یا این که این مقدار که تعلق گرفته به عنوان حق اولاد و مسکن و خوار و بار برای همه ماه ها یکی است؟


1 پاسخ به این سوال داده شده


report گزارش

پاسخ داده شده توسط فاطمه کمالی

profile
up
0
down

با سلام. دوست عزیز میزان تعلق گرفته به حق اولاد در واقع برابر است با میزان حقوق 3 روز وزارت کار برای هر فرزند و هیچ ربطی به تعداد روزهای هر ماه ندارد.

در مورد حق مسکن و خوار و بار هم به این صورت است که تصمیم آن با کارفرماست و برای مثال می تواند بر طبق روزهای کارکرد پرداخت شود. اما در نظر داشته باشید، در صورتی که کارگر یک ماه به صورت کامل کار کرده باشد، حق مسکن و حق خوار و بار او بر اساس حقوق 30 روزه پرداخت می شود و در صورتی که کارگر برای کمتر از یک ماه، برای مثال 15 روز کار کرده باشد تصمیم نهایی برای میزان پرداخت حق مسکن و خوار و با کارفرما خواهد بود و براساس همان روزهای کارکرد پرداخت می شود.




سوالات مرتبط

برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.