به چه مرحله ای مالیات قطعی گفته می شود؟

report گزارش

سوال شده توسط سیده مریم موسوی در دسته بندی مالیات

پروفایل
up
0
down

سلام میخواستم بپرسم که به چه مرحله ای مالیات قطعی گفته می شود؟ چون بنده در زمانی عضو هیئت مدیره یک شرکت بودم و وقتی که باید اظهارنامه مالیاتی تکمیل و ارسال می شد و همینطور زمان رسیدگی توسط اجراییات، از هیئت مدیره خارج شدم. این شرکت یک شرکت سهامی خاص بود که بدهی مالیاتی پیدا کرد و هیچ اظهارنامه ای هم پرنکردند.

الان اداره مالیات اموال من رو به دلیل بدهی مالیاتی که مربوط به زمانی که من در هیئت مدیره شرکت بودم، توقیف کرده ولی قطعیت و اجرایی شدن آن در زمان خروج من از شرکت و هیئت مدیره اتفاق افتاده.

لطفا به من کمک کنید.


1 پاسخ به این سوال داده شده


report گزارش

پاسخ داده شده توسط سعید تقی پور

profile
up
1
down

با سلام

براساس آیین دادسی شما می توانید در زمان های مختلف به مالیات تعیین شده و تشخیص داده شده در همان زمان تعیین شده قانونی، اعتراض کنید. اگر شما در این زمان ها اعتراض نکرده باشید و سکوت در پیش گرفته باشید این مالیات تعیین شده قطعی می شود و دیگر در مراجع معمول امکان اعتراض به آن را ندارید.


زمان های قانونی برای اعتراض به مالیات:

1.  اعتراض به برگه تشخیص که 30 روز مهلت دارد.

2.  اعتراض به رای هیئت بدوی که 20 روز پس از پایان مهلت، 3 ماه مهلت دارید برای اعتراض در دیوان عدالت اداری .

3.  اعتراض به رای اعلام شده هیئت تجدید نظر که 3 ماه در دیوان عدالت اداری مهلت اعتراض دارد.

و موارد دیگر


حالا که اموال شما توقیف شده است با این که از هیئت مدیره خارج شده بودید، احتمالا دو دلیل دارد. دلیل اول این که با این که از هیئت مدیره شرکت خارج شدید اما شما همچنان عضو سهامداران در آن شرکت هستید و در واقع به طور کامل از آن جا خارج نشدید؛ اداره دارایی هم می تواند از همه سهاداران و اعضای هیئت مدیره مطالبات خودش را دریافت کند. دلیل دوم هم می تواند این باشد که اگر واقعا به طور کامل از شرکت خارج شده باشید، اطلاعات مورد نیاز مانند روزنامه رسمی و... را به اداره دارایی نفرستادید و شما همچنان از نظر اداره دارایی عضو هیئت مدیره به حساب می آیید.




سوالات مرتبط

برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.