بیمه تامین اجتماعی کارفرما چیست و چطور باید این بیمه را ثبت نام و پرداخت کنیم؟

report گزارش
پروفایل
up
0
down

سلام. ممنون از پاسخگویی های خوبتون. بنده می خواستم بپرسم بیمه تامین اجتماعی کارفرما چیست و چطور باید این بیمه را ثبت نام و پرداخت کنیم؟



1 پاسخ به این سوال داده شده


report گزارش

پاسخ داده شده توسط ایمان ملایی هرندی

profile
up
0
down

درود بر شما

کارفرمایان نیز همانند کارگران از بیمه ای برخوردار هستند که شامل مزایای دوران بازنشستگی و مستمری بازنشستگی... است. کارفرمایان می توانند برای ثبت نام بیمه کارفرما، نام خود را در لیست بیمه کسب و کار خود با سمت کارفرما ثبت کرده و با ارائه آن به بیمه تامین اجتماعی، از مزایای بیمه کارفرما برخوردار شوند.

در رابطه با حق بیمه پرداختی برای بیمه کارفرما با حق بیمه پرداختی با بیمه مشاغل آزاد و بیمه اختیاری باید بگویم که کاملا متفاوت است؛ زیرا قوانین موجود در این خصوص متفاوت است. میزان نرخ بیمه کارفرما همانند کارگران 27 درصد است و این حق نباید کمتر از حداقل دستمزد و بیشتر از حداکثر دستمزد کارمندان و کارگران آن سازمان باشد.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در هنگام ثبت بیمه کارفرما، سمت کارفرما با مدیرعامل متفاوت است زیرا مدیر عامل بر اساس شرایطی خاص مشمول 3 درصد بیمه بیکاری نیز می شود اما بیمه کارفرما شامل 3 درصد بیمه بیکاری نمی شود. به طول کل کافرما بیمه بیکاری ندارد و بیمه بیکاری فقط مختص به کارمندان و کارگران است.




سوالات مرتبط

برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.