مخارج بدون سند و بدون فاکتور رسمی را چگونه باید ثبت کنیم؟

report گزارش

سوال شده توسط mohammad bagheri در دسته بندی حسابداری

پروفایل
up
0
down

سلام وقت شما بخیر. بنده در یک شرکت کامپیوتری کار میکنم. ما برای شرکت حدود 15 میلیون تومان وسایل و تجهیزات مورد نیازی که می خواستیم را خریداری کردیم اما چون این خرید به صورت اینترنتی بوده و مبلغ کل این خرید به صورت آنلاین پرداخت شده، هیچ فاکتور رسمی ای هم صادر نشده و نداریم.

شرکت ما مشمول مالیات ارزش افزوده نیز هست بنابراین سوالی که پیش می اید این است که چگونه باید این خرید را ثبت کنیم؟ چون همانطور که می دانید در کدینگ حسابداری هم خرید داریم و هم بهای تمام شده اما نمی دانم این ثبت در کدام قسمت باید انجام شود؟

سوال دیگری هم داشتم راجع به این که خرج هایی که شده و بابتشان هیچ سند رسمی ای وجود ندارد را چگونهباید در سامانه معاملات فصلی معرفی و ارائه کنیم؟ اصلا خرج هایی که به این شکل هستند را چطور باید دسته بندی و ثبت کنیم در نرم افزار حسابداری شرکت؟ و از بابت الزام ثبت همه مخارج در دفاتر حسابداری اصلی، این گونه مخارج که فاکتور رسمی ندارند را چکار کنیم و چطور باید ثبت شوند؟



1 پاسخ به این سوال داده شده


report گزارش

پاسخ داده شده توسط محمد جواد باقریان

profile
up
0
down


با سلام دوست عزیز. اول از همه باید در نظر بگیرید که این خرید هایی که انجام داده اید آیا برای فروش به مشتری خریداری شده اند یا صرفا کالا و تجهیزات مورد نیاز شرکت بوده اند. در حالت اول یعنی در صورت خریداری برای فروش به مشتریان، این مخارج باید در حساب خرید لحاظ شود و در صورت خرید به منظور استفاده خود شرکت این خریدها باید در حساب بهای تمام شده ثبت شود.

مورد بعدی در رابطه با نداشتن سند رسمی و یا همان فاکتور رسمی باید عرض کنم که امکان ثبت مخارجی که فاکتور و سند رسمی ندارند به علت نبودن اطلاعات فروشند و اطلاعات خرید، وجود ندارد و ممکن است مورد تایید قرار نگیرد، بنابراین بهتر است هر طور شده فاکتور رسمی را از فروشنده تهیه کنید. در غیر این صورت می توانید بدون فاکتور هم این مخارج را در دفاتر رسمی ثبت کنید اما بدانید که ممکن است از طرف ممیز مالیات تایید نشده و رد شود.




سوالات مرتبط

برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.