سوال شده توسط فاطمه حیدری در دسته بندی مالیات
سلام و روز بخیر.
بنده 4 سال پیش مغازه ای داشتم که پس از تعطیلی نامه تعطیلی را به اداره امور مالیاتی ارسال کردم و پروانه کسب را هم باطل نمودم. در حال حاضر هم شهر محل سکونتم تغییر پیدا کرده و امکان مراجعه حضوری ندارم.
الان میخواهم از وضعیت مالیاتی خود آگاه شوم و بفهمم آیا بدهی مالیاتی دارم یا خیر. برای این کار باید چه کاری انجام دهم؟
1 پاسخ به این سوال داده شده
پاسخ داده شده توسط رسول محمودی
با توجه به توضیحات شما احتمالا بدهی مالیاتی ندارید. اگر در شهری که زندگی می کنید پرونده مالیاتی دارید با مراجعه به ممیز مالیات می توانید از بدهی و وضعیت مالیاتی خود استعلام بگیرید. در صورتی هم که شرایط مراجعه حضوری را ندارید می توانید از طریق سامانه امور مالیاتی کشور و با استفاده از شناسه ملی از وضعیت مالیاتی خود مطلع شوید.
برای استعلام بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی با شناسه ملی پس از ورود به سامانه امور مالیاتی کشور باید اطلاعات شخص و شناسه ملی را وارد نمایید.
برای استعلام بدهی مالیاتی اشخاص حقوقی با شناسه ملی پس از ورود به سامانه امور مالیاتی کشور باید اطلاعات شرکت و شماره ثبت شرکت را وارد کنید.
برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.