آیا برای شکایت باید حتما مدرک پزشکی قانونی داشته باشیم؟

report گزارش

سوال شده توسط علیرضا کریمی در دسته بندی شکایت از کارفرما یا کارگر

پروفایل
up
0
down

سلام من در حین کار دچار حادثه شدم و سرم آسیب دید. آسیب به گونه ای بود که بعد از گذشت سه ماه همچنان چشم های من تار می بینه. البته برای اثبات این حادثه هیچ گونه مدرک از پزشکی قانونی ندارم به جز آسیب به سر که بابتش به دکتر مراجعه کردم. الان می خوام درخواست دیه کنم و میگن که باید شکایت کنی. می خواستم ببینم برای شکایت باید حتما مدرک پزشکی قانونی داشته یا جور دیگه ای هم میشه اثبات کرد ادعا رو؟ و این که من اصلا تمایل به شکایت از کارفرما ندارم. نمی شه بدون شکایت بتونم دیه دریافت کنم؟


1 پاسخ به این سوال داده شده


report گزارش

پاسخ داده شده توسط امید علی زارعی

profile
up
0
down

با سلام دوست عزیز. سوابق پزشکی شما با توجه به این که پس از حادثه به پزشک مراجعه کرده بودید کافی است. شما می توانید برای اثبات ادعای خود به پزشکی قانونی مراجعه کنید و از آن ها بخواهید که سوابق پزشکی شما را بررسی نمایند و این را هم در نظر داشته باشید که در مدارک پزشکی قانونی تاریخ بسیار مهم است.

اما اگر به دنبال تعیین میزان دیه قابل پرداخت هستید باید بگویم که برای تعیین میزان دیه، شما باید از طریق پزشکی قانونی اقدام کنید چون تنها این سازمان است که دیه و ارش صدمات وارده تعیین می کند. پزشکی قانونی هم برای تعیین دیه نیاز به دستور مراجع قضایی و کلانتری دارد که آن ها هم تنها در صورت شکایت این دستور را برای پزشکی قانونی صادر می کنند.

بنابراین شما در ابتدا باید از کارفرما شکایت کنید بابت حادثه در حین کار سپس برای تعیین دیه و همینطور ثابت شدن ادعا به پزشکی قانونی ارجاع داده می شوید. در پزشکی قانونی میتوانید بخواهید که سوابق پزشکی شما را با توجه به این که پس از حادثه به پزشک مراجعه کرده بودید، بررسی کنند و بر این اساس دیه تعیین کنند.




سوالات مرتبط

برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.