آیا در صورت آسیب حین سربازی میتوان از کار افتادگی گرفت؟

report گزارش

سوال شده توسط حسین گلزار در دسته بندی تامین اجتماعی و قانون کار

پروفایل
up
0
down

سلام روزتون بخیر. من سرباز هستم و توی پلیس راه کار می کنم. چند وقت پیش با ماشین پلیس وقتی توی ماموریت بودیم تصادف کردیم و پا و کمرم صدمه دید. صدمه به حدی شدید هست که به من گفتند تا آخر عمر با من این آسیب همراه خواهد بود. مقصر تصادف هم بنده نبودم و ماشین طرف مقابل بود. در حال حاضر هم در حال معالجه هستم و با این که یک عمل انجام دادم دوباره گفتن که به عمل جراحی برای پا نیاز هست.

سوالی که دارم اینه که آیا من می تونم چون در حین وظیفه بودم از پلیس راه به عنوان کارفرما غرامت دریافت کنم؟ چون هزینه های بیمارستان واقعا سنگین هستش. بیمه سربازی هم داشتم که در اون مشمول مزایایی مثل بیمه عمر و حوادث و مکمل هم می شدم و هم این ها مبلغش از حقوقم کم می شد.

یه سوال دیگه هم داشتم. اونم این که آیا من میتونم از طریق همین بیمه برای از کارافتادگی یا جانبازی اقدام کنم و آیا بهم تعلق می گیره؟ هزینه هام رو تا آخر عمر تامین می کنند؟ چون به هرحال آسیب من همیشگیه


1 پاسخ به این سوال داده شده


report گزارش

پاسخ داده شده توسط مهدی رضایی

profile
up
0
down

با سلام. در رابطه با سوال اول عرض کنم که از آن جایی که راننده مقابل شما مقصر بوده بنابراین شما باید از آن شخص دیه و غرامت دریافت کنید و هزینه درمان شما بر عهده بیمه حوادث راننده ی مقابل خواهد بود آن هم اگر بیمه حوادث داشته باشن در صورتی هم که نداشته باشند باید نقدا به شما دیه بدهند.

در رابطه با بیمه ای که حین سربازی بودید هم باید بگویم، اگر از حقوق شما در فیش حقوقیتان مبلغی برای بیمه حوادث کم می شده شما می توانید به واحد رفاه یا منابع انسانی آن ارگان مربوط مراجعه نماید و به نسبت میزان ازکارافتادگی یا نقص عضوتان سرمایه دریافت کنید.

و این که برای دریافت غرامت از بیمه حوادث به هر میزان که بیمه حوادث داشته باشید می توانید غرامت و سرمایه دریافت کنید و اصلا این مسئله ارتباطی به سایر غرامت ها و بیمه ها ندارد.




سوالات مرتبط

برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.