آیا شرکت میتواند در صورت نداشتن قرارداد از من بخاطر ترک کار شکایت کند؟

report گزارش

سوال شده توسط دانیال رضایی در دسته بندی تامین اجتماعی و قانون کار

پروفایل
up
0
down

من توی یه شرکتی کار میکردم که یکساله قرارداد بسته بودم. بعد از اتمام قرارداد تا زمانی که قرارداد بعدی رو ببندیم حدود سه ماه بدون قرارداد کار کردم ولی هر ماه حق بیمه هم پرداخت میشد. بعدش یه مشکلی برای من پیش اومد و من تصیمی گرفتم قرار داد دوم رو نبندم و از شرکت برم. می خواستم ببینم آیا چون دیگه نرفتم شرکت در صورتی که دیگه قراردادی هم نداشتم آیا شرکت می تونه در مورد من ترک کار اعلام کنه؟

و یه سوال دیگه که داشتم اینه که آیا حالا که قراداد رو تمدید نکردم امکانش هست که از بیمه بیکاری استفاده کنم؟



1 پاسخ به این سوال داده شده


report گزارش

پاسخ داده شده توسط دانیال رضایی

profile
up
0
down

با سلام خیر کارفرمای شما نمی تواند ترک کار اعلام کند چون قرارداد کاری شما تمام شده و به صورت قانونی نسبت بهم کارمند و کارفرما محسوب نمی شوید. اما به صورت عرفی بهتر بود که اگر قصد ترک شرکتتان را داشتید به طور واضح آن را اعلام می کردید و ناگهانی شرکتتان را ترک نمی کردید.

در مورد بیمه بیکاری هم باید بگم که این بیمه درواقع به کسی تعلق می گیرد که به صورت ناگهانی بیکار شده باشد و یا اخراج شده باشد. یعنی به افرادی که به صورت ارادی محل کار خود را ترک می کنند در صورتی که کارفرما خواهان ادامه کار یا بستن قرارداد مجدد با آن هاست، تعلق نمی گیرد. شما هم به این علت که خودتان محل کارتان را ترک کرده اید مشمول بیمه بیکاری نمی شوید.

لازم به ذکر است که برای افرادی که قصد دارند از بیمه بیکاری استفاده کنند تنها تا ۳۰ روز پس از بیکاری امکان ثبت نام برای بیمه بیکاری وجود دارد.




سوالات مرتبط

برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.