در صورت بروز حادثه حین کار باید چه کار کرد؟

report گزارش

سوال شده توسط حسین سلطانی در دسته بندی شکایت از کارفرما یا کارگر

پروفایل
up
0
down

سلام من در حین کار دچار سانحه شدم. متاسفانه صورتم با اهرم در پارکینگ برخورد کرد و پلکم پاره شد. 14 تا بخیه خورد و پزشکی قانونی هم برای من حدود ۳۰ روز طول درمان داد و پس از معالجه بنده به طور قطعی اعلام دریافت خسارت برای بنده کرد. الان من سوالم این هست که من باید چکار کنم؟ تامین اجتماعی چه وظیفه ای دارد و چطور برخورد خواهد کرد؟


1 پاسخ به این سوال داده شده


report گزارش

پاسخ داده شده توسط معصومه خطیبی

profile
up
0
down

با سلام. دوست عزیز به این نکته توجه داشته باشید که حفاظت از جان شما در حین کار در واقع وظیفه کارفرما هست و اگر برای شما در حین کار صانحه ای پیش بیاید جزو حوادث ناشی از کار به حساب آمده و کارفرما باید پاسخگو باشد.

البته برای تعیین دیه یک کارشناس متخصص برای بررسی میزان قصور کارفرما و کارگر به صورت جدا می آید و پس از این که تعیین شد هر کدام از کارفرما و کارگر چند درصد در حادثه تقصیر دارند به همان میزان برای آسیب ناشی از حادثه، دیه تعیین میشود. برای مثال اگر کارشناس اعلام کند که 20 درصد کارگر مقصر است و 80 درصد کارفرما، کارفرما مکلف به پرداخت 80 درصد از هزینه های پزشکی کارگر می شود.

بنابراین سازمان تامین اجتماعی پاسخگوی این گونه سوانح نیست و تنها در حوادثی که منجر به مرگ یا از کارافتادگی شود وارد می شود که باز آن هم شرایط خاص خومد را دارد. در نهایت شما برای دریافت خسارت و دیه در واقع باید از کارفرمای خود شکایت کنید تا دادگاه به این قضیه وارد شود.




سوالات مرتبط

برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.