در صورت داشتن سوابق در تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی از کدام طریق بازنشسته خواهم شد؟

report گزارش

سوال شده توسط میثم شهری در دسته بندی تامین اجتماعی و قانون کار

پروفایل
up
0
down

سلام وقت شما بخیر. بنده قبلا معلم رسمی بودم در آموزش و پرورش و به خاطر غیبت غیر موجهی که داشتم اخراج شدم. مدت زمانی که معلم بودم از سال 72 تا 91 بوده و بعد از اون در یک شرکت خصوصی مشغول به کار شدم که تا آخر امسال میشود 8 سال که در این جا کار می کنم. در تمام این ۸ سال برای من بیمه تامین اجتماعی در این شرکت رد می شد. در حال حاضر 55 سالم هست و می خواهم ببیننم چطور باید این سوابقم را جمع کنم برای بازنشستگی؟ آیا باید از سمت تامین اجتماعی بازنشسته شوم یا از سمت صندوق بازنشستگی کشور؟

اگر ممکنه راهنمایی کنید که باید چه اقداماتی برای این کار انجام دهم تا بتوانم منافعم را حفظ کنم؟ آیا نیاز هست که وکیل بگیرم؟ 



1 پاسخ به این سوال داده شده


report گزارش

پاسخ داده شده توسط محمد جواد باقریان

profile
up
0
down


با سلام

اول این که شما به مدت 19 سال در آموزش و پرورش سابقه دارید و این مقدار کمتر از ۲۵ سال است. شرط استفاده از مزایای بازنشستگی در صندوق بازنشستگی کشوری داشتن سابقه ۲۵ ساله است؛ بنابراین شما نمیتوانید از این مزایا استفاده کنید.

در نهایت باید از بازنشستگی تامین اجتماعی استفاده کنید و برای محاسبه سوابق شغلی، شما باید سوابقتان را به تامین اجتماعی منتقل کنی. برای این کار باید اقدامات زیر را انجام دهید:

وقتی برای بازنشستگی می خواهید درخواست کنید و یا تقاضای بیمه تامین اجتماعی دارید باید حتما بیمه تامین اجتماعی شما فعال باشد. در ضمن باید این را در نظر بگیرید که اگر می خواهید از سمت بیمه تامین اجتماعی بازنشسته شوید و سوابق خود را منتقل کنید، باید حتما سابقه پرداخت حق بیمه شما در تامین اجتماعی حدود 10 سال باشد وگرنه سوابقی که منتقل می کنید محسوب نخواهد شد.



سوالات مرتبط

برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.