مشکل جلوگیری از بدهی دارایی

report گزارش

سوال شده توسط sanjari در دسته بندی مالیات

پروفایل
up
0
down

سلام

من حدودا 9 سال پیش برای مدت یک سال یک مغازه ای را اجاره کردم و هنگام تخلیه هم بدهی دارایی را تسویه کردم. الان متوجه شدم که هنگامی که فعالیت خود را تمام کردم باید عدم فعالیت را ثبت می کردم و در صورت ثبت نکردن آن از آن موقع تا الان مالیات به حساب من نوشته می شود. آیا این مسئله واقعیت دارد؟

با این حساب اگر صاحب مغازه با پرونده ی من از فعالیت یک ساله ام در آن مغازه می تواند فعالیت خود را ادامه دهد و مالیات آن مغازه به نام من ثبت می شود. آیا این موضوع امکان دارد؟ و در این صورت من باید چه کاری انجام دهم؟


1 پاسخ به این سوال داده شده


report گزارش

پاسخ داده شده توسط سید مهدی عباسی

profile
up
0
down

باسلام

در صورت اثبات این مسئله که مغازه تعطیل شده و فعالیت شما به پایان رسیده، برای شما مالیاتی ثبت نخواهد شد و در صورت تشخیص توسط اداره مالیات این موضوع قابل پیگیری در هیات های حل اختلاف مالیاتی خواهد بود.

در مورد موضوع دومی که مطرح کردید هم بله این مسئله ممکن است و برای جلوگیری و جبران این موضوع باید اطلاعات لازم را به اداره دارایی برسانید تا در نهایت این مسئله هم حل شود.

در هر صورت بازهم پیشنهاد می کنم برای جلوگیری از خسارات سنگین و با توجه به ابعاد این موضوع بهتر است که با یک مشاور مالی مشورت نمایید.




سوالات مرتبط

برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.