چه زمانی برای انتخاب زمان سال مالی برای شرکت مناسب هست؟

report گزارش

سوال شده توسط امیر اتابیکی در دسته بندی مالیات

پروفایل
up
0
down

میخوام بدونم چه زمانی برای انتخاب زمان سال مالی برای شرکت مناسب هست؟ اینطور که من متوجه شدم گویا میشه هر زمان که می خوای سال مالیت رو تعریف کنی... مثلا برخی از 1 فروردین تا پایان اسفند همون سال رو به عنوان سال مالی در نظر میگیرند و برخی هم مثلا از ابتدای مهر تا پایان شهریور سال بعد رو به عنوان سال مالی در نظر میگیرند.

میخواستم بدونم برای مثال این دو سال مالی چه فرقی باهم دارند و یا هر کدوم چه مزایا و معایبی دارند؟؟ کلا چه زمانی سال مالی باشه برای شرکت بهتره ؟


1 پاسخ به این سوال داده شده


report گزارش

پاسخ داده شده توسط ارین همامی

profile
up
0
down

با سلام. دوست عزیز انتخاب زمان سال مالی از موارد بسیار حساس و مهمی به شممار می رود و باید حتما در زمان ثبت شرکت حواسمان به این مورد باشد.

بهترین سال مالی که شما می توانید برای شرکت خود در نظر بگیرید و تقریبا بین همه شرکت ها عمومی هست، اول فروردین تا پایان اسفند همان سال است. مزیت انتخاب این تاریخ این است که اکثر شرکت ها همین تاریخ را برای سال مالی خود در نظر می گیرند و به این صورت می توانید با بسیاری از شرکت ها هماهنگ شوید.

در هرصورت شما هر زمانی را که بخواهید می توانید به عنوان زمان سال مالی خود در نظر بگیرید و در این رابطه هیچ محدودیتی ندارید. در صورت داشتن شریط خاص و... هم می توانید برای اننتخاب سال مالی از مشاورین باتجربه مشاوره دریافت کنید.



سوالات مرتبط

برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.