چرا به ازدواج دوم هدیه ازدواج تامین اجتماعی تعلق نمی گیرد؟

report گزارش

سوال شده توسط آهویی در دسته بندی تامین اجتماعی و قانون کار

پروفایل
up
0
down

سلام وقت شما بخیر. بنده از همسر اولم جدا شدم و در سال 99 دوباره ازدواج کردم. قبل از ازدواج مجدد سابقه بیمه ۵ ساله نداشتم اما اکنون دارم. در ازدواج اولم از هیچ کدام از خدمات تامین اجتماعی برای این ازدواج استفاده نکردم و الان می خواهم برای ازدواج دومم از این خدمات (کمک هزینه ازدواج تامین اجتماعی) استفاده کنم. تمامی شرایط مربوط به دریافت کمک هزینه ازدواج را هم دارم. آیا می توانم از این خدمات استفاده کنم؟

اگر پاسختان این است که کمک هزینه ازدواج تامین اجتماعی فقط به ازدواج اول تعلق می گیرد و نه ازدواج های دوم به بعد می خواستم بپرسم چرا؟ این چه شرطی است؟ مگر کار خلاف شرع یا جرم مرتکب شده ایم؟

برای خیلی از زوج ها این اتفاق می افتد و دو نفر به تفاهم نمی رسند و تصمیم به جدایی می گیرند. منطق شما برای  گذاشتن همچین شرطی چیست؟

لطفا در این خصوص تجدید نظر کنید چون فردی که طلاق گرفته تمام دارایی اش را در زندگی اولش از دست داده و دارد از صفر دوباره شروع می کند و طبعا خیلی بیشتر به این کمک هزینه احتیاج دارد.



1 پاسخ به این سوال داده شده


report گزارش

پاسخ داده شده توسط محمد جواد باقریان

profile
up
0
down

با سلام. دوست عزیز همانطور که خودتان هم فرمودید بنا به قوانین و شروط تامین اجتماعی این هدیه تنها به ازدواج اول تعلق می گیرد و نه ازدواج های بعدی حتی اگر در ازدواج اولاتان از این خدمات استفاده نکرده باشید. اگر اعتراضی به این قضیه دارید می توانید به سایت تامین اجتماعی مراجعه کنید و در قسمت نظرات و تماس با ما مشکل، نظر و یا اعتراضتان را بیان کنید.

ما تنها اینجا پاسخگو به سوالات کاربران خوبمان هستیم و هیچگونه مقام و قدرتی نداریم که بخواهیم این قوانین را تعویض کنیم.

با احترام




سوالات مرتبط

برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.