چطور میتوانم دیه برای حادثه حین کار دریافت کنم؟

report گزارش

سوال شده توسط سیاوشی در دسته بندی تامین اجتماعی و قانون کار

پروفایل
up
0
down

سلام. روز شما بخیر بنده در یک شرکت مشغول به کار بودم که کارفرما از من و یکی از همکارانم خواست که یک نردبان را منتقل کنیم به جای دیگر. من و آن فرد نردبان را از دیوار جدا کردیم و میخواستیم آن را حمل کنیم که متاسفانه نردبان افتاد روی پای من افتاد و نازک نی پام شکست. الان من چطور می تونم دیه دریافت کنم از کارفرما؟ آیا اصلا میتونم درخواست دریافت دیه کنم؟ کسی که گزارش حادثه رو نوشته به نفع کارفرما نوشته و می خوام بدونم کلا مقصر این حادثه چه کسی شناخته می شه؟ در ضمن این حادثه در ماه محرم اتفاق افتاده آیا تاثیری توی مبلغ دیه داره؟


1 پاسخ به این سوال داده شده


report گزارش

پاسخ داده شده توسط حسین رئیسی

profile
up
0
down

با سلام. دوست عزیز اگر کارفرمای شما بیمه مربوط به خسارت در قبال کارگر داشته باشد شما می توانید از ایشان خسارت دریافت کنید با بت شکستگی پایتان. در نظر داشته باشید که این حادثه ارزیابی می شود و در واقع میزان قصور کارفرما و نقش او در اتفاق افتادن این حادثه ارزیابی می شود که براساس آن میزان خسارت قابل دریافت از شرکت بیمه تعیین می شود. در صورتی که کارفرمای شما بیمه مسئولیت در قبال خسارت وارده به کارگر نداشت شما می توانید از طریق دادگاه عمومی برای دریافت خسارت اقدام کنید.

این را هم در نظر داشته باشید که دیه مربوط به از کارافتادگی و نقص عضو هیچ گونه ربطی به ماه های حرام و غیر حرام ندارد و مقوله ماه های حرام و غیر حرام تنها مربوط به حوادثی مانند فوت هست.




سوالات مرتبط

برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.