چطور از تامین اجتماعی شکایت کنیم؟

report گزارش

سوال شده توسط محبی در دسته بندی تامین اجتماعی و قانون کار

پروفایل
up
0
down

سلام روزتون بخیر. پدر من سال 99 ماه خرداد از کار بیکار شد درحالی که 10 سال و 6 ماه سابقه کار و پرداخت بیمه داشت. سن ایشان 57 سال است و بعد از بیکاری وقتی درخواست بیمه بیکاری کردن فقط 18 ماه برای ایشان بیمه بیکاری صادر شد. حالا آبان امسال بیمه بیکاری ایشان تمام شده. من به بیمه مراجعه کردم برای سوابق بیمه پدرم که به من به دروغ گفتند که 2 سال سابقه پدرم در اون زمان که می خواستند بیمه بیکاری صادر کنند هنوز در سیستم نیومده بود و تازه الان اومده در حالی که من خودم دوسال پیش برای ثبت سیستم سابقه پدرم اقدام کرده بودم و همون دوسال پیش هم پرینت ثبت شدنش رو دریافت کردم و الان موجوده.

با توجه به اسناد و مدارکی که دارم می خوام به دیوان عدالت اداری شکایت کنم اما به نظر شما زمانی که از اون موقع گذشته مهم نیست؟ من می تونم الان شکایت کنم؟



1 پاسخ به این سوال داده شده


report گزارش

پاسخ داده شده توسط محسن عباسیان

profile
up
0
down


با سلام. دوست عزیز هیچ زمانی برای ثبت شکایت در دیوان عدالت اداری دیر نیست آن هم در صورتی که شکل و چهارچوب دادخواست و شکایت شما کاملا درست و صحیح باشد و تنظیم شود.

البته این مورد را هم در نظر داشته باشید که هر موقع که سابقه بیمه فرد پیش از اخراج شدن اضافه و منتقل گردد این امکان وجود دارد که حکم جدید صادر شود و این موضوع هم به میزان سابقه بستگی ندارد و دیگر این که اگر فرد بیمه شده 55 سال داشته باشد در آن هنگام به او بیمه بیکاری تا سن 60سالگی تعلق خواهد گرفت و می تواند از مستمری بیمه بیکاری استفاده کند.




سوالات مرتبط

برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.