چطور بدون مدرک باید از کارفرما شکایت کنم؟

report گزارش
پروفایل
up
0
down

سلام. من در یک فروشگاه پوشاک کار فروشندگی می کنم و حدود 8 سال است که این جا مشغول به کارم. متاسفانه بعد از گذشت پنج سال من را در این جا بیمه کردند تازه آن هم 6 ماه اول را به صورت کامل حق بیمه را از حقوق خودم کثر میکردند. حقوق ثابت بنده 600 تومن بود به صورت ماهانه و پورسانت هم از 400 تا 500 تومان دریافت می کردم که کلا می شود 1 میلیون تومان. روزهای تعطیل هم کار می کردم به این صورت که باید حتما جمعه ها هم کار کنیم و در صورت غیبت مزد ما به کسی که جای ما می آمد در آن روز تعلق می گرفت.

متاسفانه من الان متوجه حقوق و مزایای پایمال شده ی خودم شده ام و می خواهم از کارفرما شکایت کنم. چطور باید از کارفرما شکایت کنم؟

برای اثبات این موضوع مدرک و سندی ندارم متاسفانه چون کارفرما همیشه در برگه ای به اجبار از ما امضا میگرفت که تمام حقوق و مزایای ما را پرداخت کرده است اما توی برگه مبلغی ذکر نشده بود. همچنین حقوق ما را چندین ماه به عقب می انداخت و نهایتا حقوقمان را با چند چک و تحت چند شعبه پرداخت می کرد.

الان من چگونه می توانم ثابت کنم که کارفرمای بنده 5 سال اول من را بیمه نکرده و حقوق و مزایایی به من پرداخت نکرده است؟

لطفا نمونه متن اعتراض یا شکایت از کارفرما در خصوص پرداخت نکردن حقوق و مزایا و بیمه نکردن کارگر ارائه کنید.


1 پاسخ به این سوال داده شده


report گزارش

پاسخ داده شده توسط محمد جواد باقریان

profile
up
0
down


با سلام. ابتدای امر بهتر است این موضوع را با خود کارفرما در میان بگذارید و اختلافات خود را به این صورت حل کنید. در صورتی که کارفرما امتناع کرد و مشکلتان حل نشد می توانید با توجه به قوانین کار ماده 157 به مراجع حل اختلاف اداره کار بروید و دادخواستی در خصوص عدم دریافت بیمه از سمت کارفرما و عدم دریافت مزایا و سنوات و... در حین کار و پایان کار و عدم دریافت حق و مزد اضافه کاری از کارفرما، ارائه کنید. به این صورت دادخواست شما در مرجع حل اختلاف بررسی می شود و براساس این بررسی ها و رسیدگی ها حکم قانونی که لازم الاجراست، صادر می شود.




سوالات مرتبط

برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.