چند درصد یک فاکتور شامل مالیات می شود؟

report گزارش

سوال شده توسط امید کلبادی در دسته بندی مالیات

پروفایل
up
0
down

سلام وقت شما بخیر

من شغلم به صورت فریلنسری هست و کار تبلیغاتی انجام میدم. مغازه ای ندارم و کلا توی خونه کار می کنم. هفته پیش من یه پروژه تحویل گرفتم که آماده سازی گیفت برای تبلیغات محیطی بود. بنده وسایل اولیه کار رو به صورت جدا خریداری میکنم که مبلغ فاکتور این کار حدودا 3 میلیون شد. در حال حاضر که کار رو تحویل دادم، کارفرما برای پرداخت حقوق بنده شماره اقتصادی میخواد در حالی که من شماره اقتصادی ندارم. با پرس و جو متوجه شدم که باید توی سایت اداره مالیات ثبت نام کنم.

الان سوالی که دارم اینه که اگه ثبت نام کنم توی سایت مالیات چقدر به این فاکتور من مالیات تعلق میگیره؟ و اگه فاکتور تا چه میزانی باشه از مالیات معاف میشه؟ و دیگه این که این گیفت ها در واقع تندیس های مسی بودن. من موقع ثبت نام باید کد اقتصادی رو با عنوان چه صنفی ثبت کنم؟



1 پاسخ به این سوال داده شده


report گزارش

پاسخ داده شده توسط شیرین رحیم زاده

profile
up
0
down


با سلام. برای هر شخص حقیقی کد اقتصادی در واقع همان کد ملی فرد است و برای شخص حقوقی پس از این که شرکت ثبت شد و پرونده مالیاتی برایش تشکیل شد کد اقتصادی به این شرکت تعلق میگیرد.

در مورد سوالتان برای میزان مبلغ مالیات و یا معافیت باید عرض کنم که برای اشخاص حقیقی بر اساس قانون مالیات های مستقیم، ماده 101، این مالیات از درآمد شخص مطالبه شده و سالانه دریافت می شود. معافیت هم به همین صورت تعیین می شود. سقف معافیت مالیاتی سال 1400 (۴۸۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال) است و اگر درآمد شما زیر این مقدار باشد معاف از مالیات شناخته می شوید و در صورتی که درآمدتان بیش از این مقدار باشد، بر طبق نرخ های ماده 131 قانون مالیات های مستقیم باید مالیات پرداخت کنید.

توجه داشته باشید که فقط در صورتی که اظهارنامه مالیاتی خود را تکمیل و ارسال نمایید شاملی معافیت مالیاتی خواهید شد.

درمورد اشخاص حقوقی نیز 25 درصد از درآمد یا همان سود مشمول مالیات می شود.




سوالات مرتبط

برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.