آیا امکان تغییر بیمه به بیمه مشاغل آزاد وجود دارد؟

report گزارش
پروفایل
up
0
down

سلام خسته نباشید. من تا آخر ماه مرداد سال 1400 بیمه مشاغل آزاد یا همان خویش فرما پرداخت می کردم و میزانش 18 درصد بود. تا این که از اواسط مرداد در یک شرکتی مشغول شدم و از 15 مرداد ماه تا آخر ماه شهریور این شرکت من رو بیمه کرد توی لیست بیمه رد می کرد. الان باز میخوام همون بیمه مشاغل آزاد رو دریافت و پرداخت کنم با این شرایط که الان 24 آبان هست و من میخوام که حق بیمه مهر و آبان رو باهم پرداخت کنم و می خواستم ببینم آیا میشه یا نه؟ چون برای آذر سابقه بیمه من یکساله میشه و اگه بتونم مهر و آبان رو هم پرداخت کنم که عالی میشه و این یه سال فول میشه.

و این که میخواستم ببینم امکانش هست که من درصد پرداختی رو کم کنم؟ مثلا 12 یا 14 درصد پرداخت کنم؟ برای این که توی همین فرومتون یه جایی دیدم یکی از دوستان فرموده بودند که برای آقایان بیمه مشاغل آزاد با پرداخت حق بیمه 12 درصد خوب نیست. میتونم بپرسم چرا؟



1 پاسخ به این سوال داده شده


report گزارش

پاسخ داده شده توسط سما جودکی

profile
up
0
down

سلام دوست عزیز. ببینید بیمه حرفه و مشاغل آزاد در واقع از زمانی که شما ثبت نام می کنید و شروع به پرداخت بیمه می کنید شروع می شود و به هیچ عنوان امکانش نیست که ماه های قبل رو بپردازید. در واقع شما اول بیمه مشاغل آزاد بودید بعد سرکار رفتید و دیگر بیمه مشاغل آزاد دریافت نمی کردید و بنابراین پس از اتمام کارتان در شرکت مذکور، باید دوباره برای بیمه مشاغل آزاد ثبت نام کنید و از زمان ثبت نام حق بیمه بپردازید.

در رابطه با این که پرسیده بودید که چرا بیمه 12 درصد خوب نیست باید بگویم که بیمه 12 درصد تنها بازنشستگی و فوت پس از بازنشستگی را پوشش می دهد.




سوالات مرتبط

برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.