سوال شده توسط محمد موحدی در دسته بندی مالیات
سلام من در شرکتی کار می کنم که برادرم کارفرما و مدیر عامل این شرکت است. هنگام ارسال لیست بیمه برای ایشان که کارفرما هست فقط پایه حقوق اداره کار منظور می شود. می خواستم بپرسم در لیستی که باید برای حقوق به دارایی ارسال بشه هم آیا باید همین حقوق پایه مد نظر قرار گیرد یا حق مسکن و بن کارگری و... هم باید ر نظر گرفته شوند؟
1 پاسخ به این سوال داده شده
پاسخ داده شده توسط امیرحسین صدیقی
با سلام و درود. در شرکت شما کارفرما و مدیرعامل یک نفر هست و بر اساس دادنامه دیوان مدیرعامل مشمول قانون کار نمی شود برای این که رابطه کارفرمایی و کارگری با شخصی ندارد. اگر دقت کنید مزایایی مانند حق مسکن، کمک هزینه ها رفاهی، کمک هزینه خرید موارد مصرفی خانوار تنها و تنها مخصوص کارگران و کارمندانی است که مشمول قانون کار می شوند.
در دارایی یکی از اسناد معتبر مربوط به حقوق لیست بیمه است و بنابر گفته های بالا، چون میدرعامل مشمول قانون کار و مزایای آن نمی شود بنابراین در لیست بیمه هم ارسال نمی شود، در نتیجه در لیست حقوقی که به دارایی اعلام می گردد نیز نباید در نظر گرفته شود.
به این موضوع نیز توجه داشته باشید که کارفرما (مدیر عامل) مشمول بیمه بیکاری هم نمی شود و بنابراین نیازی به پرداخت 3 درصد حق بیمه بیکاری ندارد.
برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.