آیا میتوان درخواست بازنشستگی مشاغل سخت را دوباره داد؟

report گزارش

سوال شده توسط حمیدی در دسته بندی تامین اجتماعی و قانون کار

پروفایل
up
0
down

سلام. بنده در سال های 70 تا 82 در کارخانه پارس فاستون اصفهان کار می کردم که این کارخانه در سال 82 متاسفانه ور شکسته شد. من برای گرفتن بازنشستگی مشاغل سخت برای تامین اجتماعی درخواست دادم و در کمیته تامین اجتماعی هم سختی کار بنده تایید شد. یکی از افرادی که جزو تایید کننده های سختی کار بود، آقای دادخواه بودند که مدیر کل تامین اجتماعی اصفهان هستند. در این جلسه رای به نفع سختی کار من صادر شد و کپی فرمی که همه افراد در جلسه امضا کردند هنوز موجود هست.

بعد از تایید تامین اجتماعی به من گفتند که دیوان عدالت اداری هم باید این موضوع را تایید نماید که اینجا

آقای دادخواه چون از من شاکی شده بودند بخاطر مسائلی، در دیوان عدالت اداری امضای خود را پس گرفتند و رای علیه خواسته من صادر شد. بنده تمامی مستندات از سال 70 تا 82 را دارم که سختی کار من را در قسمت ریسندگی نشان می دهد. این کار ایشان فقط بخاطر قرض ورزی بوده و دور از عدالت است.

می خواستم ببینم آیا من می توانم دوباره این شکایتم را به جریان بیندازم؟ در حال حاضر من 50 سالم است و 30 سال بیمه ام تکمیل است و از بیمه بیکاری دارم استفاده می کنم.

 ممنون از پاسخگویی شما.



1 پاسخ به این سوال داده شده


report گزارش

پاسخ داده شده توسط سما جودکی

profile
up
0
down

سلام. دوست عزیز توجه کنید که پس از تایید شدن رای شما در اداره کار این رای را دیوان عدالت اداری هم باید تایید کند و این مسئله برای این که سازمان تامین اجتماعی ملزم به برقرار کردن مستمری حرفه و مشاغل سخت و زیان آور بشود، نیاز است.

شما الان می توانید از سازمان تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری شکایت کنید در این مورد که با وجود مستندات و مدارک مبنی بر کار سخت شما باز هم رای مخالف صادر کرده اند. اما اگر قصد دارید همان دادخواست قبلی خود را مبنی بر زیان بار بودن کارتان تکرار کنید باید بگویم که چنین چیزی ممکن نیست چون شما یک بار دادخواست داده اید و رای قطعی هم صادر شده و دوباره نمیتوانید پرونده را باز کنید در همان موضوعی که قبلا دادخواست دادید؛ اما می توانید پرونده را از دیوان عدالت اداری پیگیری کنید و به رای صادر شده اعتراض کنید و بابتش شکایت ثبت نمایید.




سوالات مرتبط

برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.