برای دادخواست سابقه بیمه چه مدارکی لازم است؟

report گزارش

سوال شده توسط سهیل محمودی در دسته بندی تامین اجتماعی و قانون کار

پروفایل
up
0
down

باسلام خدمت شما. من حدود 5 سال در یک کارگاه کار میکردم اما بیمه نبودم. الان متوجه شدم برای این که بتوانم ان 5 سال را برگردانم و جزو سابقه بیمه خودم بیاورم باید دادخواست بدهم و حتما هم باید مدارک لازم جهت اثبات ادعای خودم هم داشته باشم.

من از آن 5 سال چند پرینت حساب دارم بابت چک حقوقی که از کارفرما دریافت کردم. در واقع کارفرما برای حقوقم به صورت ماهانه چک حامل به من میداد که جز ۳ الی ۴ مورد بقیه را خودم نقد کردم. میخواهم بدانم الان چطور می توانم دادخواست بدهم؟ آیا مدارک کافیست؟ اگر ممکن هست راهنمایی کنید که در جلسه رسیدگی چطور باید صحبت کنم؟



1 پاسخ به این سوال داده شده


report گزارش

پاسخ داده شده توسط سما جودکی

profile
up
0
down

با سلام. وقتی شما در جایی برای یک کارفرما کار می کنید آن کارفرما بر اساس ماده 148 قانون کار موظف است که برای شما بیمه رد کند و این بیمه کاملا اجباری است.

شما برای اثبات این که آن 5 سال برای یک کارفرما کار میکردید و حکم کارگر و کارمند را برایش داشتید حتما باید مدارکی مانند پرینت حساب، فیش حقوقی، کارت بهداشت، قرارداد کار و یا هر نوع مدرک دیگری که اشتغال شما را ثابت کند به همراه داشته باشید و براساس ادله و مدارک صحبت های خود را پیش ببرید.




سوالات مرتبط

برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.