آیا میتوان سالهایی که بیمه رد نکرده ایم را بخریم؟

report گزارش

سوال شده توسط پوریا نعمتی در دسته بندی تامین اجتماعی و قانون کار

پروفایل
up
0
down

سلام من در سایتتان در حال جست و جو بودم که چند سوال در خصوص سابقه بیمه برایم پیش آمد.

اول این که اگر یک نفر 7 سال سابقه پرداخت بیمه داشته باشد و بیمه آن هم بیمه تامین اجتماعی باشد بعد حدود 6 سال از بیمه برخوردار نباشد و بعد از آن دوباه به مدت 9 سال بیمه روستایی شود و سابقه بیمه پردازی داشته باشد، بعد هم تمام سوابق خود رامنتقل کند، آیا امکانش هست که که این فرد آن 6 سالی که بیمه نبوده را به صندوق روستایی واریز کند و تمام آن 6 سال را به سابقه بیمه خود اضافه کند تا بیمه اش پشت سر هم و یک دست شود؟

دوم این که اگر فردی برعکس مورد بالا در ابتدا سابقه بیمه روستایی داشته باشد، بعد به مدت 5 سال دیگر بیمه نباشد و پرداخت هم نکند و بعد بیمه تامین اجتماعی شود، آیا می شود که این فرد پس از انتقال سوابق بیمه خود به تامین اجتماعی، آن 5 سالی را که بیمه نبوده است را پرداخت کرده و به سابقه بیمه خود اضافه کند؟

و مورد سوم هم این که اگر یک شخص کشاورز بوده و برای پدر و برادرانش کار می کرده و آن ها اورا بیمه نکرده باشند برای چندین سال، امکان این وجود دارد که با شکایت کردن از آن ها بخاطر بیمه نکردن وی آن سال ها را با پرداخت مبلغ لازم به سابقه بیمه خود اضافه کند؟



1 پاسخ به این سوال داده شده


report گزارش

پاسخ داده شده توسط محسن عباسیان

profile
up
0
down

با سلام. در پاسخ دو مورد اولی که عرض کردید باید بگویم که خیر امکانش وجود ندارد. زیرا بیمه تنها به سال هایی تعلق می گیرد که شما سابقه بیمه پردازی داشته باشید و در آن سال ها مشغول به کار بوده باشید. بنابراین با پرداخت پول امکان تبدیل سالهایی که بیمه نبوده اید به سابقه بیمه امکان پذیر نیست.

در خصوص سوال سوم هم باید بگویم، اولا شما باید بتوانید اثبات کنید که بین شما و پدر یا برادرانتان رابطه کارگری و کارفرمایی وجو داشته است و بعد بتوانید مستندات و مدارکی ارائه دهید که در آن هم این رابطه کارگری و کارفرمایی مشخص باشد و هم این که سندیتی برای عدم پرداخت بیمه توسط آن ها برای شما باشد. در آن صورت می توانید شکایت کرده و با ارائه مدارکتان سال هایی که کار کردید اما بیمه برای شما رد نشده است را با پرداخت بیمه از طرف کارفرمایتان به سوابق بیمه خود بیافزایید.




سوالات مرتبط

برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.