آیا می توانم با مضمون خیانت در امانت از کارفرما به صورت کیفری شکایت کنم؟

report گزارش

سوال شده توسط مهدی عبدلی در دسته بندی تامین اجتماعی و قانون کار

پروفایل
up
0
down

سلام من در یک شرکت کار می کردم که دانش بنیان است. در واقع در ابتدا به صورت کارآموز جذب شدم اما از آنجایی که نه حقوق به من پرداخت می کردند و نه بیمه برایم رد می کردند از این شرکت در آمدم. موقع امضای قرارداد من در واقع این قرارداد را پر نکرده و سفید امضا کردم و سه سفته 10 میلیونی از من گرفتند. کارفرما بعد از این که من از این شرکت بیرون آمدم با اطلاعات غلط و به نفع خود این قرارداد را پرکردند و به این شکل به بهانه ترک کار یکی از سفته های من را به اجرا گذاشتند.

شورای حل اختلاف با این مضمون که شکایت بی مورد است حکمی به ضرر ایشان صادر کرد منتها باز کارفرمای بنده در خواست تجدید نظر داده است. در تجدید نظر دادگاه اعلام کرد که این شکایت از سمت کارفرمای من است و در واقع باید کل هیئت مدیره شرکت شکایت کنند تا پیگیری شود و به این شکل اشتباه است و مورد دارد. حالا با این حساب من دو اظهارنامه استرداد سفته برای شرکت فرستادم اما جوابی نگرفتم می خواستم ببینم می توانم با مضمون خیانت در امانت از کارفرما به صورت کیفری شکایت کنم؟



1 پاسخ به این سوال داده شده


report گزارش

پاسخ داده شده توسط jazayeri

profile
up
0
down

باسلام. در صورتی که قرداد کاری شما با کارفرما تمام شده است و کارفرما سفته ها را به شما بازنگردانده شما می توانید از کارفرما به دلیل خیانت در امانت شکایت کنید. اما اگر کارفرما با توجه به حرف های شما در قسمت های خالی قرارداد مانند قسمت تاریخ، زمان اتمام قرارداد را به نفع خودش پر کند می تواند به علت ترک کار از شما شکایت کند و شما هم باید به دنبال اثبات این باشید که کارفرما در واقع قرارداد را دستکاری کرده و...

بهتر است در این زمینه با یک مشاور حقوقی صحبت کنید.




سوالات مرتبط

برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.