آیا کار مشاور فروش تلفنی جزو مشاغل سخت محسوب میشود یا خیر؟

report گزارش

سوال شده توسط محمدی در دسته بندی تامین اجتماعی و قانون کار

پروفایل
up
0
down

سلام وقت شما بخیر. من کارم مشاور فروش تلفنی هست و در کال سنتر کار می کنم می خواستم ببینم آیا این کار جزو مشاغل سخت محسوب میشه یا خیر؟ و اگر که محسوب میشه لطفا قانونی که در این مورد هست رو بنویسید.


1 پاسخ به این سوال داده شده


report گزارش

پاسخ داده شده توسط امید علی زارعی

profile
up
0
down

با سلام. کارهای سخت و زیان آور به کارهایی گفته می شود که در آن ها عوامل فیزیکی ، شیمیایی ، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار ، غیر استاندارد بوده و در اثر اشتغال کارگر تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت های طبیعی (جسمی و روانی) در وی ایجاد گردد که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن بوده و بتوان با به کار گیری تمهیدات فنی ، مهندسی ، بهداشتی و ایمنی و غیره ، صفت سخت و زیان آور بودن را از آن مشاغل کاهش یا حذف نمود . با توجه به توضیح داده شده، خیر همچین شغلی جزو مشاغل سخت محسوب نمی شود.

البته قابل ذکر است، از شرایط این که یک کار جزو حرفه و مشاغل سخت و زیان آور محسوب شود این است که قانون کار و تامین اجتماعی شامل آن کار شود. شما می توانید ماده 76 قانون کار و تامین اجتماعی را بررسی کنید و در صورتی که با توجه به توضیحات این ماده به نظر رسید که کارتان جزو مشاغل سخت و زیان آور دسته بندی می شود، می توانید به اداره کار مراجعه کرده و فرم مربوط به مشاغل سخت را تکمیل کنید. پس از تکمیل فرم شغل شما بررسی می شود و بعد از این که بررسی شد و کمیته مربوطه اظهار نظر کرد و در نهایت تایید شد، شما می توانید از سنوات ارفاقی استفاده کنید.




سوالات مرتبط

برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.