سوال شده توسط حامد کرمی در دسته بندی تامین اجتماعی و قانون کار
سلام وقت شما بخیر من در یک شرکت کار می کنم و قرارداد 1 ساله با این شرکت دارم. در قرارداد این شرکت آمده است که در صورت عدم تمایل به همکاری حدود 90 روز زودتر باید به کارفرما اطلاع داده و به صورت یک ابلاغ کتبی باشد و در نهایت در صورتی که کارفرما رضایت داشته باشد امکان ترک کار را دارم.
همراه با این قرارداد من یک برگ چک ضمانت به کافرما داده ام. الان چند سوال دارم. اول این که آیا باید استعفانامه ای که می نویسم در دو نسخه باشد و از کارفرما امضا بگیرم؟ یا این که اصلا نیازی به امضا نیست؟ سوال دیگر این که آیا امکانش هست که بر خلاف قرارداد و با استناد به قانون وزارت کار دقیقا 1 ماه بعد از استعفا محل کارم را ترک نمایم؟ و سوال آخرم هم این است که با توجه به این که شرط رضایت کارفرما برای خروج از قرارداد، در قرارداد آمده است، آیا اگر کارفرما به خروج من رضایت ندهد همچنان می توانم کارم را ترک نمایم؟ اگر کارفرما رضایت ندهد باید چه کنم؟
1 پاسخ به این سوال داده شده
پاسخ داده شده توسط مریم یوسفی
اگر از استعفای خود رونوشت تهیه کرده اید باید آن را به نزدیک ترین اداره محل کار خود بفرستید و در دبیرخانه باید ثبت شود. همچنین از آن جایی که همراه با قرادادتان چک ضمانت هم به کارفرما داده اید باید در متن استعفا نامه آن را قید کنید مشخصات آن را هم بنویسید تا در صورت قطع همکاری و عدم ارائه چک توسط کارفرما این امکان برایتان وجود داشته باشد که بتوانید موضوع را از طریق مراجع قضایی و به صورت کیفری پیگیری کنید.
برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.