بسته شدن حسابها به دلیل بدهی مالیاتی شرکت قبلی

report گزارش

سوال شده توسط محسن نادری در دسته بندی مالیات

پروفایل
up
0
down

سلام وقتتون بخیر. حقیقتش من سال ۹۷ توی یه شرکت سهامی خاص مشغول به کار شدم و برای رتبه بندی مدرکم رو در اختیارشون قرار دادم. سال ۹۹ مدرکم خارج شد و من در واقع از شرکت خارج شدم. الان یه مدتی هست که حساب های بانکی من رو بستن و پیگیر که شدم متوجه شدم بخاطر مالیات و جرایم مالیاتی شرکت این اتفاق افتاده.

من کاملا یادمه که در زمانی که مدرکم رو دادم توی دفتر اسناد این موضوع رو ثبت کردم که حق امضا نمیخوام و نمیخوام که توی سود و ضرر و همین طور توی مالیات شرکت سهیم باشم. هیچ گونه سهامی هم از این شرکت ندارم. اما گویا اطلاعات من رو به عنوان یک مدیر عامل خارج از شرکت رد کردن در حالی که خودم هم خبر نداشتم از این قضیه. به مالیات هم مراجعه کردم و اعتراض هم کردم اما اداره مالیات قبول نمی کنه. الان من باید چیکار کنم و به کجا شکایت کنم؟ چجوری باید حساب هام رو باز کنم؟


1 پاسخ به این سوال داده شده


report گزارش

پاسخ داده شده توسط بهرام صانعی

profile
up
0
down

درود. دوست عزیز متاسفانه باید بگم که براساس قانون تجارت مسئولیت تمامی صورت های مالی بر عهده هیئت مدیره و تمام مدیران شرکت است. شما بر اساس اسنادی که گفتید و وجود دارد مدیر شرکت محسوب می شوید و نسبت به مالیات محاسبه شده برای شرکت مسئولیت تضامنی دارید.

برای این که حساب های شما باز و آزاد شوند باید تمام مالیات شرکت پرداخت شود. تنها راه شما این است که با سایر مدیران و سهام داران صحبت کنید تا مالیات را بپردازند و شما را در پرداخت آن محسوب نکنند. احتمالا مالیات سنگین بوده و آن ها هم توان پرداخت را نداشته اند به همین دلیل پرونده به اداره وصول و اجرای احاله شده.




سوالات مرتبط

برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.