تا چه میزان می توانم مرخصی استعلاجی بگیرم؟

report گزارش

سوال شده توسط محمدآخربین در دسته بندی تامین اجتماعی و قانون کار

پروفایل
up
0
down

سلام می خواستم بپرسم در صورتی که برای من حادثه ای پیش بیاید در بیرون از محل کار و یا مریض شوم (سرماخوردگی، شکستگی دست و پا، کرونا و... ) می توانم از مرخصی استعلاجی استفاده کنم؟ و این که تا چه میزان می توانم مرخصی استعلاجی بگیرم؟

سوال دیگری که دارم این است که اگر من مشکل فیزیکی یا بیماری ای برایم پیش بیاید که آن قدر حالم بد نشود و بتوانم کار هم کنم آیا باید از مرخصی استعلاجی استفاده کنم؟



1 پاسخ به این سوال داده شده


report گزارش

پاسخ داده شده توسط محمد دمیرچی

profile
up
0
down


با سلام. هر مشکلی که برای سلامتی شما پیش بیاید شما می توانید با مراجعه به پزشک و تجویز پزشک از مرخصی استعلاجی استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که مرخصی استعلاجی اگر کمتر از 4 روز باشد به آن غرامت و حقوق در زمان مرخصی تعلق نمیگیرد.

میزان مرخصی های استعلاجی هم سقفی ندارد اما برای این که بتوانید مرخصی استعلاجی بگیرید باید حتما بیماری و بدحالی شما تایید شود که عموما توسط پزشک یا کمیسیون پزشکی و... صورت می پذیرد. در نهایت با تایید کارفرما می توانید از مرخصی استعلاجی استفاده کنید.

برای شرایطی که حال شما آن قدر بد نیست و مانع کار کردنتان نمی شود (برای مثال در هنگام سرما خوردگی)، می توانید سرکار بروید و فکر نمی کنم هم کارفرما برای شما استفاده از مرخصی استعلاجی را تایید نماید. 




سوالات مرتبط

برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.