چطور حقوق پدر فوت شده ام را بگیرم؟

report گزارش

سوال شده توسط فرانک اشراقی در دسته بندی تامین اجتماعی و قانون کار

پروفایل
up
0
down

سلام من یک دختر مجرد هستم که کار می کنم و از طرف شرکتی که در آن کار می کنم برایم بیمه رد می شود. پدرم چند سال پیش فوت کرده است در حالی که بازنشسته ارتش بود و حالا مادرم حقوق بازنشستگی پدرم را دریافت می کند. بنده تصمیم دارم که از کارم در بیایم و میخواهم تحت نظر حقوق بیمه پدرم در بیایم و چند سوال در رابطه با روند این کار داشتم.

اول اینه برای این که بتوانم حقوق پدرم را دریافت کنم آیا باید از مادرم امضایی دریافت کنم؟ یا باید مادرم رضایت بدهد؟

مورد بعدی این که من برای این کار از کانون بازنشستگی هم پرس و جو کردم و گفتند که بعد از این که از کارت در آمدی حدود سه ماه بعد از این که بیمه ای برایت رد نشد باید اقدام کنی تا تحت نظر بیمه پدرت دربیایی. آیا واقعا باید سه ماه صبر کنم؟

سوال دیگری که داشتم این است که برای مدارکی که باید به کانون بدهم در این روند آیا برگه انحصار وراثت هم مورد نیاز هست و ممکن است که آن را هم از من بخواهند؟ چند وقت پیش یکی از اعضای خانواده ام برای کاری برگه انحصار وراثت دریاف کردند می خواستم ببینم آن برگه آیا کافی است یا این که باید خودم یک برگه انحصار وراثت دیگر تهیه نمایم؟

و در آخ این که چکار کنم تا در سریع ترین زمان ممکن تحت نظر بیمه پدرم در بیایم و بیشتر از دو سه ماه هم طول نکشد و کارم هم به شکایت و دیوان و ... نکشد؟



1 پاسخ به این سوال داده شده


report گزارش

پاسخ داده شده توسط محسن عباسیان

profile
up
0
down


سلام دوست عزیز، برای اینکه بتوانید از بیمه پدرتان استفده کنید نیازی به امضای مادرتان نیست. در خصوص این که به شما گفته اند باید 2 تا 3 ماه منتظر بمانید و بعد اقدام کنید به این خاطر است که می خواهند مطمئن شوند که برای شما بیمه رد نمی شود اما در کل بهتر است که شما هرچه سریع تر اقدام کنید پس از این که از شرکتتان در آمدید و برای این که تحت نظر بیمه پدرتان در بیایید اقدام کنید تا از همام ابتدا به شما حقوق پرداخت شود. در خصوص برگه انحصار وراثت هم فکر نمی کنم نیاز شود اما می توانید از همان برگه ای که فامیلتان دریافت کرده استفاده کنید.




سوالات مرتبط

برای ثبت پاسخ جدید، واردشده / ثبت نام کنید.